THE BRIDGES DERGİSİ – MART 2013 | ”NICHKHUN, İLK THAİ İDOL”

Görsel

Nichkhun Horvejkul yada ”Khun” tüm asya üzerinde dünyaca ünlü bir k-pop idolü. O 2PM’in üyesi, Güney Kore’nin JYP Şirketinin altında çalışıyor.

K-pop içindeki ilk adımlar kolay değildi. Amerika LA’deki müzik festivalinde keşfedilip JYP’nin çaylağı olduktan sonra Nichkhun Korede ”Nik-khun” olarak tanınmaya başlandı. JYP evi Rain ve Wonder Girls gibi bir çok Koreli sanatçıları barındırıyor. Sabır ile, Nichkhun yeni ortamlara uyum zorluğunu yendi. O, nasıl şarkı söyleneceğini, dans edileceğini ve Korece konuşulacağını bilmeden 0’dan başladığını söyledi. Ve aynı zamanda, çok zor bir eğitim programına girmek zorunda kaldı. Tayland’da ki ailesinin desteğiyle, pratiklerde çaba sarfederek 3 yıl içinde diğer 5 arkadaşıyla 2PM üyesi olarak çıkışını yaptı. Koreli fanların önünde dans etti ve şarkı söyledi ve kısa zamanda onların kalplerini ele geçirmeye başladı. Çeşitli şekillerde başarısını pekiştirdi. O, tüm asya ve dünya üzerindeki dağınık fan klüplerinden övgüler aldı. 2PM’in ve K-pop’ın popüleritesi ile birlikte, her zaman üzerinde parlayan sahne ışıklarıyla her hareketinin izlenmesi kaçınılmaz oldu.

Nichkhun’un kalbine yakın tuttuğu şey Thai kökenli olması. Nerede olursa olsun, Nichkhun her zaman Tayland’lı olmanın gururunu sergileyecek. Ayrıca Nichkhun’un başarısı vatandaşlarına da gurur veriyor.

Geçtiğimiz yıl Nichkhun ve 2PM için zor olmasına rağmen, fanların Nichkhun için sevgisi onun güçlü kalmasını sağladığı gibi görünüyor. Bu destekler, Khun’un en iyi niteliklerini ortaya çıkardı.

Birkaç markanın temsilcisi olarak seçilen Nichkhun’un, hala ona olan güvenlerin değişmediğini gösteriyor. Özellikle Hottestlardan gelen tepkiler -2PM’in resmi fan klüp adı- üyeleri yeniden bir arada görmek onların gözünden gözyaşı getirdi çünkü üyeleri birlikte görmeyi özlemişlerdi.

Nichkhun döndü ve geçmişteki zorluklara rağmen cilalı bir elmas gibi güçlü bir şekilde parlamaya hazır. Eğer Nichkhun’dan öğreneceğimiz bir şey varsa sabrın nadir olduğu bir çağda, bu onun dayanıklılık, azim ve ilham kaynağı olduğudur. Ne durumda olursa olsun, adı ‘Nichkhun’un anlamı olan ”erdemli bir şekilde iyi yaşayan” göre hareket etmekte kararlı.

Nichkhun, Koreliler için çalışan Taylandı biri; her iki ülke için de bağlantıyı temsil ediyor.

Lütfen The Bridges okurlarına merhaba de..
NK: 
Anyonghaseyo, ben Nichkhun. Hepinizle tanıştığıma memnun oldum.

Ne zaman Kore’de sanatçı oldun?
NK: 
2006’dan beri, Kore’de çaylak oldum.

Nasıl bir JYP sanatçısı oldun?
NK
: O zamanlar ben Amerika’da lise öğrencisiydim. Arkadaşlarımla birlikle G.O.D performansını izlemeye gitmiştim. JYP’nin yetenek avcılarının gözleri benim üzerimdeydi. Şarkıcı yada şovmen olacağıma dair asla bir düşüncem yoktu. Ama seçim sürecini geçtikten sonra aileme danıştım. Büyükannem Rain’in hayranı, bu yüzden bana katılmamı önerdi ve bende Kore’ye geldim.

Eğitim programının zor olduğunu nasıl hissettin?
NK: 
JYP’e gelmeden önce, Kore hakkında çok fazla şey bilmiyordum. Oraya tek başıma gittim ve iletişim kuramıyordum. Zaman zaman vazgeçmeyi düşündüm, ama bir yandan da çok çalışıp elimden gelenin en iyisini yapmayı da düşünüyordum. Eğer sıkı eğitilirsem başaracağım. Şarkı, dans, dil ve beden eğitimi konusunda çok çalıştım. Jun.K ve Taecyeon ile arkadaş oldum ve onlar bana çok yardımcı oldular. Bunun için onlara karşı çok minnetarım.

Hiç pes etmiş yada üzgün gibi hissettin mi?
NK:
Stajerlik günlerimin başında, çok yorgun hissettim. Ama şimdi çok yoğun bir programım ve 2PM’i seven pek çok insan var bu yüzden çok çalışmaya devam etmek zorundayım. Fanlar her zaman bizi takip ediyor ve desteklerini veriyorlar ve uluslararası fanlarda Tayland hakkında pek çok şey öğrenmeye başladılar. Gurur duyuyorum. Tayland’da 2PM’i seven birçok fan var.

Tayland ve Kore arasındaki çalışma farklılıkları neler?
NK: 
Dil? Hava? Sadece şaka yapıyorum. Thai konuşabildiğimden beri, 2PM buraya gelince, iletişim kurma konusunda onlara yardımcı oluyorum.  Konserler ve sunuculuk çalışmaları için sık sık Tayland’a gidiyoruz. Thai fanları sık sık görebildiğim için mutluyum.

Kardeşlerinin ikisi de eğlence sektörü için çalışıyor. Onlara ne tavsiye verdin?
NK: 
Küçük kız kardeşim müzikalde çalışıyor ki bu her zaman onun hayaliydi. Onu daima desteklerim ve ona bu yolu kendisinin seçtiğini bu yüzden odaklı ve azimli olması gerektiğini söylerim. Hem hayranları hem kendisi için elinden gelenin en iyisini yapmak zorunda.

İlk kez ‘Seven Something’ filminde görünmen nasıl bir his?
NK:
İlk oyunculuğum olduğundan benim için çok anlamlıydı. Endişeli hissettim ama çalışanlar, yönetmen, Suquan ve diğer yıldızlar beni sakinleştirdi ve hep yardımcı oldular. Hem Kore’de hem Tayland’da gösterime girdikten sonra ilgi kazandı.  Çok memnunum ve eğer bir şansım varsa diğer rolleri de denemek istiyorum. Önemli roller olmak zorunda değil, sadece farklı şeyler denemek istiyorum.

Oyunculuk ve şarkıcılık arasında, hangiini tercih edersin?
NK: İkisine de ilgi duyuyorum bu yüzden biri birinden daha iyi diyemem. Yaptığım her şey de, elimden gelenin en iyisini yapmak istiyorum. Mümkünse, gelecekte Hollywood ile çalışmak istiyorum. Elimden gelen her şeyin en iyisini yapacağım.

Rutin bir günün nasıl?
NK: 
Her gün farklı. Eğer programım doluysa, zamanımı artistlerin dinlenme odasında geçiriyorum. Eğer boş isem, egzersize gidiyorum ve evde üyeler ile dinleniyorum.

Bir sevgilin var mı?
NK: Evet. Hayranlarım ve ailem. Özellikle beni daima seven ve destekleyenler. Sizi seviyorum, Hottest.

Hoşuna giden bir kadın türü?
NK: Şirin, iyi kalpli ve iyi bir insan.

Ve sen ne tür bir kişisin?
NK: Oldukça açık, sempatik ve şapşalım. (bkz: silly) Benim hakkımda endişelenmenize gerek yok. Kolayca vazgeçen biri değilim. Sonuna kadar kendimi zorlamaya devam edersem, sonuçların benim lehime olacağına inanıyorum.

Kendin hakkında neyi sevmezsin?
NK: Sadece biraz. Biraz zayıfım. Daha fazla yiyip daha fazla egzersiz yapmalıyım.

Favori Kore yemeğin ne?
NK: Samgyupsal’ı çok seviyorum.

2PM üyeleri için hiç Thai yemeği pişirdin mi? Thai yemeklerini seviyorlar mı?
NK: Yemek pişirmeye zamanım yok ama üyeler gerçekten Thai yemeklerini seviyorlar. Özellikle Pad Thai ve karpuz frappe’yi.

Ne zaman aileni çok özlüyorsun?
NK: Muhtemelen bir aile üyesinin doğum günü sırasında ve onların mezuniyet günlerinde. Üniversiteye başladıkları zaman onlarlaydım ama onları tebrik etmek için toplantılarında yanlarında değildim.

Kore’yi ziyarete gelen Thai fanlarına ilginç yerler tavsiye edebilir misin ve Tayland’ı ziyarete giden Koreli fanlarına?
NK: Tayland’da Huahin’i tavsiye ediyorum. Güzel, sakin ve büyüleyici bir yer. Tayland’da iken oraya sık sık ziyaret ediyorum. Ayrıca Phuket ve Koh Samui’de çok güzel. Kore’de, geniş deniz manzarası ve lezzetli yemekleri olan Busan’ı tavsiye ediyorum. Seul’de güzel ama Busan farklı şekilde büyüleyici.

Kore ver Tayland arasındaki benzerlikler neler?
NK: Bazı yiyeceklerin baharatı benziyor. Ayrıca geniş aile ve aile büyüğüne saygı kültürü de benziyor.

Bu yıl Taylandı ziyaret etmek için planın nedir?
NK: Bu Nisan Bangkok’ta Asya turu var. Unutulmaz olacak ve bu yüzden bir çok fanın gelip bizi desteklemelerini istiyorum.

Sevdiğin sanatçılar kimler?
NK: Justin Timberlake, Park Jin Yong, Yiruma ve Toh Saksit.

Hayatındaki en önemli şey nedir?
NK: Aile ve fanlar hayatımdaki en değerli şeyler.

Çocukluk hayalin neydi?
NK: Amerika’da okurken, badminton oyuncusuydum bu yüzden badminton oyuncusu olmak istedim. Ayrıca yemek pişirmeyi seviyorum bu yüzden şef olmayı istedim. Şarkıcı olmayı hiç düşünmemiştim ama kader beni bugün olduğum yere getirdi. O zamandan beri bol bol yeni şeyler deneyip öğreniyorum.

2PM üyeleri ile yaşamak nasıl?
NK: Hepimiz meşgulüz bu yüzden birlikte geçirmek için çok zamanımız yok. Evde kalıyoruz, birlikte oyun oynuyoruz ve yemek pişiriyoruz. Ama yurt son zamanlarda oldukça sessiz.

Birlikte yaşayan 6 adam.. Anlatmak için bazı komik hikayeler olmalı?
NK: Herkes son derece meşgul, ancak uyku için yeterli zamanımız var. Erken uyandığımız zaman komik şeyler oluyor. Ben çok fazla uyuyamam ve genellikle erken kalkarım bu yüzden diğer üyeleri de uyandırıyorum. Bu çok zor bir iş, komik şeyler Jun.K ve Taecyeon’ı kapsıyor.

2PM’in cazibei nedir?
NK: Sahnede performans sergilediğimiz zaman. Çok akıllı ve gerçek birer erkek gibi görünüyoruz.

10 yıl ileride, 2PM ne olacak?
NK: Bazı üyelerin hala bu meslekte olacağını düşünüyorum. Bazısı söz yazarı olacak yada kamera arkasında çalışacak. Ben hala birlikte sahneye çıkacağımızı ve fanlarımızla buluşmaya devam edeceğimizi umuyorum.

Thai fanların için bir mesaj bırak.
NK: Sık sık geri dönemediğim için üzgünüm. Sizi özledim ve her şey için teşekkür ederim. Umarım hepiniz sağlıklı ve iyisinizdir. 2013 yılında, size sadece iyi şeyler gelmeli, en iyisini diliyorum.

Son olarak, The Bridges okurlarına bir şey söyle.
NK: Mutlu yıllar. Sağlıklı kalmanızı ve The Brides’i çok sevmenizi umuyorum. Çok teşekkür ederim.


kaynak: The Bridges ; Chanbites @ 2ONEDAY.COM (ÇEVİRİ)

TR çeviri: -Sunshine

Bir Cevap Yazın

