Manifesto Dergisi Röportajı (Nichkhun)

Çekici & Çekici olmayan

O altı üyeli Kore müzik grubu 2PM’in belirlenmiş rapçisi ve bu 24 yaşındaki Taylandlı-Çinli grubun tartışmasız kalp kırıcısı. Gerçekler yalan söylemez: 759,000 Facebook hayranı, 1,5 milyon twitter takipçisi, onun adına adanmış bir sürü müstehcen hayran siteleri ve kendine benzeyen Madam Tussauds balmumu figürü. Onun müzik grup arkadaşları? Onların toplam istatistikleri ve övgüler bile yakınından geçemiyor. Biz onu seven kadın hayranların bunu bilmek istediğini düşündük: bu bebek yüzlü süper yıldız yerleşmeye (aile kurmaya) hazır.

MC: Sen Amerikan doğumlu Tayland-Çinlisin. Farklı ülkelerde oldukça macera yaşayarak büyüdün. Çocukluğun nasıldı bizimle paylaş.

Nichkhun: Los Angeles’da doğdum ve 2 yaşındayken Tayland’a geri taşındık. İlk dilim olarak Tayland dilini öğrenmeye başladım ve 12 yaşımdayken Yeni Zelanda’ya gidip İngilizce öğrenmeye başladım. Bu yüzden bu tamamen yeni bir deneyimdi çünkü dili bilmiyordum ve 3 yıl boyunca çok sert bir eğitim aldım. Daha sonra 4 veya 5 yıl için Amerika’da kaldım, 14 yaşımdayken de Kore’ye gittim.

MC: Nereyi evin olarak görüyorsun? Tayland, Amerika Birleşik Devletleri ya da Kore?

NH: Şu anda 3 eve sahibim. Tayland’ı evim olarak çağırıyorum elbette çünkü ailem hala orada.  Ayrıca İngilizce’yi iyi kullanabildiğimden Amerika Birleşik Devletleri’ni evim olarak hissediyorum. Kore’de yaşadığım 6 yıl oldu ve ülkenin her şeyine alıştım yiyecek, insanlar, gelenekler ve kültür. Bu yüzden buraya da evim diyorum.

MC: Şarkıcı olmadan önce bir modeldin. Bir anda senin eğlence endüstrisine girmek istemeni sağlayan ne oldu?

NH: Los Angeles’ta Kore konseri izlemeye gitmiştim ve orada keşfedildim. (Bir çalışan şimdi JYP Corp, Kore’de en büyük yönetimi şirketlerinden biri olarak bilinen JYP Entertainment için seçmelere davet etti.) O zaman yalnızca 17 yaşımdaydım. Hayalim şarkıcı olmak değildi çünkü utangaç küçük bir oğlandım ve toplum karşısında konuşamıyordum hatta bir sınıfta bile. Öyle ki, şirket beni hangi bölüme koyması gerektiğini bilmiyordu, böylece beni model olarak başlattılar çünkü iyi görünüme sahiptim. Sonra şarkı söyleme, dans etme, Korece konuşma biraz da oyunculuk dersi verdiler. Böylece gruba girdim.

MC: Kore’ye gelmekte doğru bir seçim yaptığını düşünüyor musun?

NH: Kore’ye ilk geldiğim zaman, burasının benim yerim olmadığını düşünüyordum çünkü nasıl dans edileceğini ve şarkı söyleneceğini bilmiyordum ve öğrenmekle ilgilenmiyordum. Hiçbir zaman için ünlü olmayı hayal etmemiştim çünkü kendi kişisel dünyamda mutluydum. Hala utangacım; kendi dünyamda olmayı seviyorum.

MC: Utangaçlık senin Taylandlı genlerinden geliyor olmalı.

NH: Evet, kendimizi geride tutmayı severiz.

MC: Kore’ye ilk geldiğinde nasıl hissettiğini hatırlıyor musun ve çabuk adapte olmak zorunda mıydın?

NH: Kore kötü değildi çünkü geldiğimde zaten 18 yaşındaydım. En kötü deneyimim Yeni Zelanda’da oldu çünkü 12 yaşındaydım ve yatılı bir okulda kalmak zorundaydım. Her gün okuldan önce saat 5’te uyanıp 3 mil koşmak zorunda olduğumu hatırlıyorum ve çok yalnız hissediyordum. Buradayken üç kez ağladım çünkü eve gitmek istiyordum. Daha sonra buna alıştım ve şimdi ise başka ülkeleri ziyaret etmek eğlenceli ve yeni bir dil öğrenmek de çok zor değil. Zor olan kısım rayı senin evin yapıp orada rahat hissetmek. Ama eğer kendini gösterip diğerleriyle nasıl uzlaşacağını, nasıl yemek yeneceğini, nasıl konuşulacağını, nasıl yerel olunacağını öğrenmezsen zor oluyor.

MC: Endüstri içinde seni zorlayan bazı anlar nelerdir?

NH: Eğitim ve  tanıtım amaçlı bitmeyen meşguliyetler için sıkı çalışmak sanırım. Tabii ki, ben doğuştan şarkıcı ya da dansçı değilim; Sadece insanların bunu denediğimi ve daha iyi olmak için çalıştığımı bilmelerini istiyorum ve bunu bir para kazanma yolu diye hafife aldığım da yok. Ben yaşam boyu kariyerimi biçimlendirmeye çalışıyorum. Düşünürsek hala yeterince iyi değilim ama daha iyi olacağımı kanıtlamak istiyorum.

MC: Modelliği mi şarkıcılığımı tercih ediyorsun?

NH: Şarkıcı olmadan önce bu kadar fazla modellikle ilgilenmiyordum. Bu sadece kısa bir dönemdi ve işler arasından yapacak bir şey bulmam gerekiyordu. Şimdi çok ilgili olduğum oyunculukta ilerliyorum. Şirketime benim amacımın Hollywood’da Asya’yı temsil etmek olduğunu söyledim. Kore’de çalışmaya başladığımdan beri Taylandlılar beni bir K-Pop yıldızı olarak gördüler.

MC: Hayranların ne durumda? Hiç garip bir durum rapor edildi mi?

NH: Turne için Amerika Birleşik Devletlerine gittiğimizde Wonder Girls’ün açılış sahnesinde hayranlardan biri sutyenini sahneye fırlattı, dans ederken benim ayağıma takıldı ve sallayıp kurtulmaya çalıştım. İnternette oldukça konusu geçti. Bu büyük olasılıkla karşılaştığım en garip şeydi.

MC: Hayranlardan aldığın en garip hediye nedir?

NH: Hayranlarım gerçekte pek bir şey vermiyor. Ama bir keresinde altın bir anahtarlık vermişlerdi. Bu garip değil ama böyle şeyler verilmesine alışık değilim ve oldukça da değerli bir şey. Kendi kendime bu şeyi kabul etmeli miyim diye sormuştum.

MC: Kariyerinizin sonunda nasıl bir başarıya sahip olmak istiyorsunuz?

NH: Yaşamımda başarılı olmak istiyorum, sadece kariyerimde değil. İyi bir insan, iyi bir ebeveyn, iyi bir koca olmak istiyorum. Şimdi, çok çalışarak para biriktirip kariyerimde herhangi bir finansal kısıtlama olmadan evlenip aile kurabileceğim bir noktaya gelmek istiyorum. Ailem için iyi bir yaşam hazırlıyorum. Bu işte devam etmek ve hala ünümü korumak için bir ödül olacak. Ama asıl amacım aile kurmak.

MC: Anlaşılan ciddi kararlar aldın. Yerleşmek (aile kurmak) istediğiniz ideal bir yaş var mı?

NH: Sanırım 10 yıl sonra benim için çok geç olmuş olacak. Emin değilim ve o zamanki durumu da göz önüne almalıyım. Belki 31 ya da 32 yaşındayken mi? Çocuklarımın ve benim aramda derin bir uçurum olmasını istemiyorum.
B: Hadi konuyu modaya çevirelim. Tarzının tanımı nedir?

NH: Kendimi modaya uygun olarak görmüyorum çünkü giyinmeyle pek ilgilenmiyorum. İnsanların ne giyineceğine karar verirken bazı sağduyunun olması gerektiğini düşünüyorum. Benim için, benim stilim oldukça Kaliforniyalı. Kaliforniya da insanlar sadece kot ve kapüşon giyer. Ben de sadece tişört ve kapüşon giyip dışarı çıkarım.

B: 2PM müzik videoları ve çekimler için farklı stiller sunuyor. Bu kendiniz için uyguladığınız 2PM tarzı mı yoksa sadece sahnedeki tarzın bir parçası mı?

NH: Ben ve birkaç kişi için, sadece bir kıyafet veya bir gösteri koymak için bir parça. Ama diğerleri için, onlar gerçekten moda elemanı. Onlar sahnede, ödül törenlerinde ne giymeli diye çalışıyor. Alışveriş yapmıyorum çünkü eğer yaparsam kendimi durduramıyorum.

Kaynak: 2pmalways – TR Çeviri: leejin (Sevgi Yılmaz)
Ekleme/Düzeltme:  @suleyildiz_ | 2PMTurkey

Bir Cevap Yazın

